fredag 29 maj 2009

En uppdatering om det mesta som varit på g

Ok, det har varit mycket på sistone så jag har inte hunnit skriva något här, men här kommer en statusrapport på det ena och det andra som jag skrivit om här:

Mjödet: Tappat på flaska för ca tre veckor sen, jag väntar fortfarande på att det ska bli bra kolsyra i det. Den blir bättre för varje vecka men är fortfarande svag. Jag testar en flaska varje helg. :) Kolsyran skapas genom att tillsätter sockerlag vid tappningen som jästen sedan får göra om till alkohol (väldigt lite) + kolsyra. Jästen är trött vid det här skedet så det är inte säkert att det alltid är så lätt att få till bra.

Grillen: Kom för några veckor sen. Stor, stabil och riktigt grym! Köttet blir underbart!

Altanhögtalarna: Är på plats, låter helt suveränt bra för det löjligt låga priset (1395 kr/paret). Jag har som sagt dragit högtalarkabel ut genom köksväggen och kan switcha ljudet mellan köket och altanen med en omkopplare. Webradio på altanen är riktigt schyst!

Undertaket på altanen: Är på plats, jag satte upp det förra helgen. Det blev lyckat det med! Nu väntar riktigt bra väder till helgen så nu blir det målning av större delen av altanen till vitt, vitt, vitt!

Peace & Love närmar sig med stormsteg, jäklar vad kul det ska bli med grupper som Opeth, Monster Magnet och Chris Cornell (Soundgarden/Audioslave/Chris Cornell solo)!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan! Jag driver Dalom Audio i Borlänge och om du fortfarande håller på med ljud vore det kul att träffas!
Info@dalomaudio.se

Mikael

Mattias (a.k.a. Kingen) sa...

Tjenare! Nog håller jag fortfarande på trots att bloggen är inaktivt, bl.a. driver jag 3RD Wave Audio tillsammans med några kollegor (www.3rd.se). Det vore absolut kul att ses!

Mvh Mattias

Unknown sa...

Kan du vänligen svara på min mail.
Har varken mailadress eller tel till dig!
Mikael / Dalom Audio