onsdag 6 maj 2009

Mjöd och hårdrock!

Äntligen har mjödet jäst klart och är redo för tappning! När jag insåg det så blev det bråttom att fixa den sista tombacken, som tur var så hade fruns mamma en back hemma så det blev till att åka iväg och hämta den. Nu ligger alla flaskorna (3 backar + ca 15 stycken 50 cl tomglas) i badkaret med en redig dos klorin, lukten där inne är som tio badhus på en och samma gång. Alla upptänkliga bakterier som kan finnas där dör förhoppningsvis under natten så att jag kan tappa i morgon efter jobbet! Jag tog lite bilder med den (sämre) kompakta digitalkameran som kommer här nedan.

Rengöring av flaskor (detta är skälet till att man har badkar!):


En bild på kapsylmaskinen jag fixat från NIMA Maskinteknik (jag har fäst den på en skiva för ökad stabilitet):

Under arbetet spelade frun Kamelot's två senaste skivor, Ghost Opera och The Black Halo, jag kan varmt rekommendera båda! Snyggt arrangerad symfonisk hårdrock som passar vid ett tillfälle som detta!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Glöm nu inte att diska flaskorna sjuttio-elva gånger i diskmaskinen sedan oxå! Annars kommer socialstyrelsen när du minst anar.... :-D

//Slaktarn

Mattias (a.k.a. Kingen) sa...

Jag lovar. ;)

Anonym sa...

Nu var det längesedan det uppdaterades. Hur går det med mjöden?