onsdag 25 mars 2009

Resa till Ramundberget

I morrn var det dags att åka till Ramundberget med företaget då, fyra dagar med massor av snö, kyla och skidåkning. Jag gillar personligen inget av det där, men det blir även tur med hyrda snöskotrar, en promenad i snöskor till en gammal gruva och förhoppningsvis en del festande och det ser jag fram emot (jo, även promenaden, jag må hata sport och idrott, men jag absolut inget mot motion). Resestereon Reza är packad och maskerad i en IKEA-kasse för att inte reta upp personalen alltför mycket redan i hotellets lobby, en bärbar stereo som är stor nog att inte få plats i en relativt stor bag är nog inget som uppskattas av dem. Bagen som inte rymde stereon fyllde jag i stället med en platta öl och 6 flaskor Tonic (till ginen), bäst att förse sig inför kvällsaktiveterna redan i förväg när man ska till vildmarken, man kan ju inte ha roligt på rötter och torkat kött. MP3-spelaren är laddad med över 4000 låtar så nu är man sannerligen redo!

Inga kommentarer: