tisdag 31 mars 2009

Tillbaka från Ramundberget

Jag tänkte skriva några rader om resan till Ramundberget! Till att börja med var det en positiv upplevelse för mig som hatar snö och vinter, klart över förväntan! Utöver en massa behövlig frisk luft och motion så blev det massor av god mat och grymma drinkar, och vem kan klaga på det? :) Snöbilden tog jag ute på fjället under promenaden med sköskor, vi gick ovanpå 1.5 meter snö och det känns ju rätt mäktigt bara det. Landskapet var himla fint. Turen uppför kunde väl ha varit mer behaglig, det lutade en hel del och dessutom var jag rejält bakfull sen dagen innan då det blev både after ski (after car i vårt fall...) och fest på kvällen, men det är smällar man får ta och det var ju dessutom självförvållat. Vi hittade en liten klyfta i snön som var perfekt att lägga ut liggunderlagen i varefter god pilsner avnjöts i solen och de sedvanliga MMS-meddelandena skickades till de stackare som satt på ett kontor denna fredagsförmiddag. Senare den eftermiddagen blev det så klart after ski igen där bandet Absolut Svenskt spelade. Jag är väl ingen fan av gamla svenska slagdängor signerade Magnus Uggla och Tomas Ledin direkt, men bandet kunde sin grej och skapade grym stämning i lokalen. Klart värt en eloge! Senare på kvällen när vi festade på rummet (eftersom inget uteställe var öppet) så knackade det på dörren och där stod inga mindre än bandet! "Är det här festen är?" frågade de, och det var ju självklart så det var. De hade väl lokaliserat oss tack vare den medhavda stereon och den obefintliga isoleringen i väggarna. De visade sig vara riktigt sköna snubbar, och stämningen låg på topp tills kvinnan i rummet bredvid bultade på dörren i morgonrock och bad oss dämpa musiken. Festen fortsatte dock, fast på lite lägre volym. Dagen efter berättade bandet när vi stötte på dem att de hade fått skäll i receptionen, tydligen hade kvinnan känt igen dem och trott att de bodde i vårt rum, så de hade fått frågan om de bodde i 208:an och de hade svarat "öhhh, näääe...". Så här kommer en officiell ursäkt om ni någonsin läser detta! :)

Sista dagen åkte vi skoter och det gick utav satan kan jag säga, vi fick riktigt snabba sportmaskiner från Polaris som uppmanade till offensiv körning. Personligen tog jag det dock lite lugnare efter att ha tippat över en gång. ;) Fast jag var uppe i nosade i över 115 km/h iaf och det kändes ganska fort på en skoter för en annan som aldrig provat förut.

Inga kommentarer: