onsdag 27 augusti 2008

Dags för en klockradio värd namnet?

Jag funderar på att skaffa en ny klockradio! Vi sover oftast med musik på i sovrummet, antingen klockradion eller sovrumsstereon som består av ett Logitech Z-5500 5.1-system (ett ganska stadigt "datorsystem" (ca 25 kg) med en sub som faktiskt är värd namnet) kopplat till en Dreambox för uppspelning av MP3 via nätverket och webradio. Saken är den att displayen lyser upp hela sovrummet i klass med en mindre glödlampa, och dessutom är det ett himla fipplande med fjärrkontroller hit och dit när man vill slå av musiken när man är yrvaken. Därför funderar jag på att skaffa någon typ av kombinerad klockradio/wifi-spelare. Det finns ju t.ex. Soundbridge Radio (som visserligen är ganska stor och rätt dyr) och sen vet jag att Tangent har något som säkert funkar. Helst ska den vara smidig och se ut som en klockradio också, vi behöver inte två stereoanläggningar i sovrummet. :)

Edit:
Jag har kikat runt lite och Argons lilla burk på Hifiklubben för 1495 verkar onekligen intressant! Den bygger på en standardiserad plattform som heter Reciva och verkar lättanvänd och smidig! Tangents alternativ heter Quattro och kostar ungefär en tusenlapp till medan Soundbridge Radio fortfarande ligger en bit över 3000 kr, vilket är lite väl saftigt.

Edit igen:
Efter att ha läst tester beslutade jag mig för att beställa en vit Tangent Quattro, den verkar helt enkelt låta allra bäst! Återkommer med intryck när den landat! :)

Inga kommentarer: