torsdag 28 augusti 2008

Melodifestivalen 2009

Jag såg just en artistlista på artister som sägs vara klara inför Melodifestivalen 2009. Jag ska erkänna att jag inte har mycket till övers för det mesta som föds i Melodifestivalen i form av usel musik och halvtaskiga artister, men jag tycker att musik i alla former är kul och så klart tävlingar i musik även om folks dåliga smak ofta retar gallfeber på en. Schlager är ju något som ligger många svenskar varmt om hjärtat trots att resten av Europa inte har mycket till övers för den typen av musik, var man nu ska dra gränsen för det. Det är väl egentligen inte en egen musikstil utan en benämning på en låt som "slår", alltså ett gammalt ord för hitlåt. Fast de s.k. hits som Sverige ställt upp med på senare år är nog snarare något annat... I alla fall, tillbaka till kommande års tävling. Artistlistan är alltså:

  • Måns Zelmerlöw
  • Alcazar
  • Agnes
  • Markus Fagervall
  • Marie Picasso
  • EMD
  • Caracola
  • Molly Sandén
  • Sara Löfgren
  • Sandra Dahlström
  • Darin
  • Peter Jöback
  • Lili och Sussie
Snälla?! När ska någon vakna?! Var är de bra artisterna? Rena skämtet. Samma gamla dynga som vanligt. Sverige har mängder av bra band, och stora delar av Europa har faktiskt förnyat sig på senare år. Det är längesen ABBA lät nytt och fräscht. Jag tror jag ska starta en kampanj för att få Mustasch att ställa upp och sopa mattan med amatörerna. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaaaaaaaaaaaa, men du ser du inte vem som kommer? Min favvis nr 1 nämligen Darin, kan det bli bättre ;-). / Your roommate Giraffen

Mattias (a.k.a. Kingen) sa...

Det kan GARANTERAT bli bättre! :)

/Klappermannen