lördag 30 augusti 2008

Tangent Quattron har anlänt!

Igår fick jag min Tangent Quattro internetradio, och FAN vad nöjd jag är! :) Jag kopplade in den, la till den i routern (eftersom jag har en specifik accesslista på vilka enheter som får ansluta trådlöst) och sen var det bara att köra. Det hann bara gå några sekunder innan man satt där med ett flin i ansiktet, vilket ljud! Jag har aldrig hört så bra ljud ur en så kompakt enhet med en liten 3" högtalare. Integrationen med reciva.com fungerar kanon och mottagningen på den vanliga radiodelen håller hög klass (tvivlar dock på att jag kommer att vilja lyssna på sunkig svensk radio i sovrummet mer...). Det blir brusfri mottagning med teleskopantennen ihopfälld och gömd på baksidan till och med! Jag började med att uppgradera firmwaren direkt från menyn vilket också fungerade klanderfritt. Efter att jag hade registrerat radions serienummer och registreringskod på reciva.com tankade den snällt ner alla favoriter som jag lade upp härom kvällen (se tidigare blogginlägg).

Ska man säga något negativt så är det att navigeringen kunde förbättras en smula, man får t.ex. trycka ett antal gånger på back-knappen för att komma upp några steg i menyn så man kan rensa spellistan vilket är nödvändigt då allt man spelar (via nätverket) läggs i en spellista. Sen verkar sorteringen inte alltid fungera 100% när man spelar musik från en UPnP-server (t.ex. TwonkyVision). Men det är småsaker i det stora, och blir säkert fixat längre fram i en ny firmware.

Sammanfattningsvis blir det helt klart tummen upp!

Inga kommentarer: