måndag 1 september 2008

I morse blev man inte väckt inte!

Idag var det premiär för väckning med ljuv musik från internetradion... trodde jag! Ni vet den där känslan när man vaknar med ett ryck och inser att något är fel (nämligen att man sovit alldeles för länge). Ett snabbt ögonkast på "klockradion" visar "Unable to set IP-adress", inte riktigt det budskap man vill ha när man ska upp i tid till jobbet. Jag slår av radion och noterar att klockan visar 5:34. Hmm... något stämmer inte, klockan känns inte som 5:34. Kollar på fruns klockradio och den visar 7:34. Jamen det var ju logiskt, kan vi inte få någon IP-adress så ställer vi tillbaka klockan två timmar!! Försöker du lura husse tills problemet självläker eller? *morr* Det mest fantastiska i det hela var förstås att jag självmant vaknade 7:34 efter att ha lagt mig vid runt ett, och jag känner mig utvilad?! Ja ni hörde rätt, morgonliket har faktiskt vaknat i tid och är utvilad. Det kanske var så att radion med all kraft försökte väcka mig på annat vis, genonm att väsa till mig eller något? Ja, inte vet jag, men vaken var jag och radion var tyst som en mus. Till radions försvar ska jag säga att defaulttiden var två timmar före svensk tid, så den är förmodligen automatiskt synkad med någon tidsserver, fast varför den helt plötsligt återgick till den tiden vet jag inte eftersom alla andra inställningar fanns kvar.

Testar att slå av och på radion, samma felmeddelande igen. Går ner och börjar med frukosten, funderar lite, startar upp laptopen och kollar routern, allt ser normalt ut. Innan jag går till jobbet bryter jag strömmen till radion och startar upp den igen, allt fungerar normalt. Knepigt? Ja... Vi får se hur resten av veckans mornar blir, kanske kommer jag att vara mer utvilad än någonsin till helgen? :)

Till sist, nu har jag beställt internetradioprylar (och internetuppkoppling) till morsan och farsans kök, det är slutlyssnat på svensk skitradio där också snart. ;)

Inga kommentarer: