tisdag 16 september 2008

Historien om Gangsta-Lennart och hans paket

Denna händelse utspelade sig i mörka januari när kylan höll sitt grepp om de stackars svenskarna, som den tyvärr gör varje vinter. Året var 2005 och en snubbe vid namn Lennart hade tvivelaktiga saker för sig, i alla fall har jag alltid trott det. Eller så vill jag bara att det ska vara så eftersom det kändes lite mer spännande, och det var just denna dag jag fick ett riktigt udda meddelande på min telefonsvarare.

Jag ska kanske börja med att berätta att redan när man kom fram till telefonsvararen borde man ana att man kommit fel, för välkomstmeddelandet på min telefonsvarare var aningen mer fantasifullt än bara "Hej, jag är inte hemma, lämna ett meddelande". Jag lyckades hitta originalsamplingen efter mycket sökande och gjorde om den till MP3. Tryck här för att ladda ner meddelandet (173 kb).

Efter att ha lyssnat på detta meddelande lämnade alltså Lennart sitt meddelande, och nog låter det aningen skumt! Klicka här för att ladda ner (386 kb).

För att göra det hela ännu mer knepigt så hade karln ett riktnummer som inte finns (!?). I alla fall, något paket dök inte upp, och ingen överraskning heller.

Inga kommentarer: