fredag 27 juni 2008

Peace & Love i full gång!

Idag mår man som man förtjänar, för igår drog Peace & Love igång! Öl och festivaler går som bekant hand i hand. :)

Igår spelade storheter som Entombed och In Flames, men de är lite för tunga för min smak. Opeth blev tyvärr inställda till min stora sorg eftersom de stundvis är lysande. Jag kan t.ex. rekommendera albumet Damnation som kontrast till deras annars ganska tunga musik, det är sanslöst vacker och melodiös rock åt det melankoliska hållet. Jag vet inte riktigt om rock känns rätt heller, men genremässigt är skivan lite svårplacerad. Opeth ersattes av Sabaton från Falun som var kvällens aha-upplevelse för mig, riktigt riktigt bra hårdrock!

Ikväll spelar legenderna Sex Pistols, inte heller någon personlig favorit, men kultstatusen gör förstås att man lär lyssna ändå. Snart dags att knäcka ett par kalla och ladda inför ännu en musikkväll!

Inga kommentarer: