måndag 28 juli 2008

Var ute på en fotorunda nyss

Lite nattfotografering då och då är som balsam för själen, så jag gav mig ut en sväng i mörkret och letade efter lämpliga motiv. Det som hade blivit kvällens höjdpunkt sket sig totalt tyvärr. Jag åkte upp till en liten sjö i skogen där en lätt dimma låg över vattnet och de sista solstrålarna reflekterades i vattenyttan. Himlen var perfekt. Precis när jag parkerat bilen och skulle gå ur så kommer en V70 full med fjortisar i bikini som var ute och rusade mot sjön innan motorn ens hade stannat. Att kliva ur skåpbilen då och rigga upp kameran på stativ hade nog sett lite misstänkt ut. Folk i skåpbilar kvällstid kan ju tas för potentiella kidnappare och inte lär det bli bättre av en kamera. Nej, jag fick rulla vidare, ganska så missbelåten. Här är i alla fall några av bilderna jag tog på andra platser (som vanligt, klicka för större version):

Dalälven (långt borta syns dammanläggningen):



Förbipasserade bil med lång exponering:



Rondellen framför Kupolen köpcentrum, även här syns vita och röda streck efter bilar:



Ovanstående bild var knepigast att ta. Först och främst stötte jag på en Securitasvakt inne på Banverkets parkering som jag ödmjukt fick be om tillstånd eftersom jag parkerade där. Han var ganska nyfiken och sade vänligt "kör på" när jag berättade vad jag skulle göra. Sedan balanserade jag i ett vått dike efter en stor bilväg, folk måste ha undrat vad idioten med kameran hade för sig...

Fler bilder jag tagit finns på http://kingen.deviantart.com/gallery/

Inga kommentarer: