söndag 5 april 2009

Helgens aktiviteter

Igår bytte jag och Josef laserpickup i min CD-spelare, nu fungerar den kanon mot att tidigare ha hackat och varit extremt vibrationskänslig. Jag skriver ett separat inlägg om det på engelska eftersom jag misstänker att fler kan ha glädje av att läsa det. När man gör något sådant i en dyr CD-spelare är man tacksam för alla tips man kan få, och det var inte nerlusat på nätet med bra exempelbilder direkt...

Idag bytte jag stereo mellan kontoret och köket, som jag funderade på tidigare. Det blev kanon, efter mycket slit. Man vill ju dra kablar och sådant snyggt, och nu står högtalarna och förstärkaren på olika platser, tidigare hade jag allt på en och samma hylla. Men den här anläggningen är större och förstärkaren gör sig bäst i ett skåp (det är ju trots allt ett kök). Nu ska väl altanhögtalarna få tillräckligt med kraft också, när sommaren väl kommer och jag får montera upp dem.

Alldeles nyss såg jag och Petra en film med Steven Seagal. Jo jag vet, man ska inte se sånt, och jag har hållt mig borta i åratal, men det här ville jag inte missa. Steven Seagal slåss mot vampyrer!? Tyvärr önskar jag att jag hade hoppat över filmen, Against The Dark hette den för övrigt. Tidigare var karln lönnfet, nu ser han snarare ut som en överjäst fläskkotlett som svingar ett svärd i slow-motion mot något som är en blandning av vampyrer och zombies. Dessutom heter hans karaktär Tao, bara en sån sak. Patetiskt. Du är slut mannen.

Inga kommentarer: