onsdag 8 april 2009

Spricka i rutan

Igår besiktade jag skåpbilen, den gick igenom prickfritt, men glädjen blev inte långvarig. Kort därefter small det så hårt på rutan att jag trodde stenen (eller vad det nu var) skulle gå rakt igenom, men det gjorde den inte. Däremot lämnade den ett gigantiskt hål efter sig med en begynnande spricka. Eftersom jag vet att man ska skynda sig in till glasmästeriet om man vill laga rutan i stället för att byta den så ringde jag tidigt i morse och det var bara att komma in. Lagningen gick på en timme och nu kan man omöjligen se att den blivit lagad, och självrisken på det är bara 200 kr i stället för ca 1500 kr som det kostar att byta rutan.

Som plåster på såren så anlände min bryggeriutrustning (se tidigare inlägg) med DHL idag så den står hemma och väntar. Nu jäklar ska det bryggas mjöd! Dessutom har objektivet jag beställde från Cyberphoto för en månad sen anlänt också och väntar på utlämningsstället. Snacka om fest!

Inga kommentarer: