tisdag 28 april 2009

Lite av varje

Jag sitter för tillfället och uppdaterar min GPS-mottagare för sommarsäsongen, jag ställde på min sommarbil (Seat Leon Cupra R) i söndags och för sommarens längre turer vill man förstås ha fräscht kartdata. Det kändes gött med första turen, 275 kusar i stället för 75 som det är i skåpbilen jag puttrat runt i. Två års fria uppdateringar av kartmaterial av programvara ingick, inte dumt alls.

I söndags var det en snubbe här och ville kränga larm, det händer med jämna mellanrum. Han dök upp bakom skåpbilen när jag låg infälld bakom sätet och försökte mäta baslådan (det var en bloggläsare som ville göra en liknande med samma baselement till sin VW Caddy, lycka till om du läser detta!). Han verkade allmänt uppgiven när jag muttrade att jag redan hade ett larm, sen pep han iväg. I måndags när jag gick hem från jobbet såg jag honom kvar i området, sittades på en bänk med mobilen i handen och titta ner i backen. Hans jobb verkar inte givande.

I slutet av förra veckan damp Kamelot's senaste album ner i brevlådan, har inte hunnit lyssna på det än men jag har höga förhoppningar. En massa annat har kommit emellan, som after work i fredags, resa till Stockholm med jobbet i helgen och omtappning av mjödet igår. Jag smakade lite i samma veva, det känns rätt lovande faktiskt! Det känns som om jäsningen börjar komma in i slutskedet, men det är inte värt att chansa, det var en snubbe på ett forum som inte jäst klart sitt och lyckas spränga hål i kylskåpsdörren (!!) med en flaska som exploderade. Något sådant vill man ju inte råka ut för. :)

Inga kommentarer: