fredag 3 april 2009

Kontorsstereon <> köksstereon

Jag funderar på att byta stereoanläggningar mellan kontoret och köket, av den enkla anledningen att kontorsstereon är bättre och har mer ork, och det nyttjar man bättre i hemmet än på ett kontor. Köksstereon är dessutom betydligt mindre till måtten så jag frigör lite yta på kontoret. Mer ork kan dessutom vara bra för att driva altanhögtalarna som jag skrivit om tidigare, i alla fall om man känner för att spela på partynivåer. Nu funkar det ok med köksstereon med, jag har testat, men det skadar inte att ha lite reserver. Köksstereon är en Sony CMT-SE1 om någon minns den, en kompakt microstereo med klass D-förstärkare som fick bäst i test i Hifi & Musik någon gång i slutet av 2003 skulle jag tro. Kontorsstereon är en Cambridge A500 integrerad förstärkare + ett par Monitor Audio Bronze B2 stativhögtalare, garanterat snäppet över ljusmässigt (även om köksstereon låter riktigt bra). Nu är ju kanske inte A500an direkt diskret i ett kök, men vi har en buffé i köket där den får plats. Det kunde jag glatt konstatera efter lite provmätning. :)

Inga kommentarer: